Informacje na temat obowiązujących w Domu Pomocy Społecznej Opoka
w Gliwicach procedur dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych
Zgłoszenia wewnętrzne
- Zarządzenie wewnętrzne nr 24/2024 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej Opoka w Gliwicach z dnia 18 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia w Domu Pomocy Społecznej Opoka w Gliwicach wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. (PDF skan)
- Zarządzenie wewnętrzne nr 24/2024 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej Opoka w Gliwicach z dnia 18 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia w Domu Pomocy Społecznej Opoka w Gliwicach wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. (PDF tekst)
Kim jest sygnalista?
Sygnalistą jest osoba fizyczna lub prawna, która zgłasza informacje o naruszeniu prawa uzyskane w kontekście związanym z pracą w Domu Pomocy Społecznej Opoka
w Gliwicach lub na jego rzecz, w tym:
- pracownik,
- osoba świadcząca pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej,
- przedsiębiorca,
- osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy,
- stażysta,
- wolontariusz;
- praktykant.
Czego może dotyczyć zgłoszenie?
Przedmiotem zgłoszenia wewnętrznego mogą być działania lub zaniechania niezgodne
z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:
-
korupcji;
-
zamówień publicznych;
-
usług, produktów i rynków finansowych;
-
przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
-
bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
-
bezpieczeństwa transportu;
-
ochrony środowiska;
-
bezpieczeństwa żywności;
-
zdrowia publicznego;
-
ochrony konsumentów;
-
ochrony prywatności i danych osobowych;
-
bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
-
interesów finansowych Skarbu Państwa RP, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
-
rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
-
konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w ppkt.
1-14.
Dodatkowo dopuszcza się możliwość dokonywania zgłoszeń wewnętrznych w przypadku:
-
wystąpienia mobbingu bądź dyskryminacji;
-
naruszenia Kodeksu Etyki oraz innych niewłaściwych zachowań w relacjach z podopiecznymi i współpracownikami.
Jak mogę przesłać zgłoszenie?
Zgłoszenia wewnętrzne przyjmowane będą w postaci pisemnej, za pomocą systemu do przyjmowania zgłoszeń. Formularz służący do przesłania zgłoszenia jest dostępny na stronie: dpsopoka-gliwice.whiblo.pl. Na tej samej stronie można także monitorować status swojego zgłoszenia.
Dopuszcza się możliwość przesłania zgłoszenia pocztą na adres placówki, z dopiskiem na kopercie „Poufne – zgłoszenie nieprawidłowości – do rąk własnych osoby wyznaczonej do przyjmowania zgłoszeń”.
Co muszę podać w zgłoszeniu?
Zgłoszenie powinno zawierać:
-
orientacyjny lub precyzyjny termin zdarzenia,
-
opis nieprawidłowości, w tym również:
-
dane osoby, która dopuściła się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, a jeśli wskazanie osoby nie jest możliwe – stanowisko lub ewentualnie zakres wykonywanych przez osobę zadań lub kompetencji,
-
dane kontrahenta DPS Opoka - jeżeli sygnalistą jest osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy.
-
imię i nazwisko zgłaszającego,
-
adres do kontaktu.
Zgłoszenie może zostać uzupełnione zebranymi dowodami i wykazem świadków.
Zgłoszenie wraz z załącznikami należy przesyłać wyłącznie przez formularz dostępny na stronie dpsopoka-gliwice.whiblo.pl.
Zgłoszenie przesłane przez formularz dostępny na stronie dpsopoka-gliwice.whiblo.pl będzie zaszyfrowane i w sposób poufny przekazane osobie upoważnionej do przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń i podejmowania działań następczych.
Informacje szczegółowe o ochronie danych osobowych