DPS OPOKA w Gliwicach

Deklaracja Dostępności

Dom Pomocy Społecznej Opoka zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony: https://opoka.gliwice.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 15 grudnia 2024 r.

  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 15 grudnia 2024 r.

 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Kontrast kolorystyczny elementów zamieszczonych na stronie może w niektórych przypadkach nie spełniać wymagań.

Niezgodność z załącznikiem

dokumenty stanowiące wydruki z programów zewnętrznych stanowiące załączniki do dokumentacji zamówień publicznych znajdujące się w zakładce Zamówienia Publiczne

Treści nieobjęte przepisami

dokumenty przekazane do publikacji przez podmioty zewnętrzne, których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której nie jesteśmy uprawnieni.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji: 2024-12-15

  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-03

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez wykonawcę strony internetowej Demetriusz Wenglarczyk, który zadeklarował zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie oraz w zakresie zamieszczonych na stronie informacji i dokumentów na podstawie samooceny w oparciu o oświadczenie dyrektora jednostki

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dyrektor DPS Opoka — mejlowo sekretariat@dpsp.gliwice.pl lub telefonicznie 32 232 21 91 wew. 12.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,

  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),

  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,

  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Dom Pomocy Społecznej OPOKA,
Jolanta Pszczółka,
Adres: ul. Pszczyńska 100, 44-100 Gliwice,
mail: sekretariat@dpsp.gliwice.eu,
telefon: 322322191.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

4-100 Gliwice ul. Pszczyńska 100

  • Osoby na wózku inwalidzkim mogą wjechać do budynku na wszystkie jego kondygnacje.

  • Osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku wejściem głównym z wykorzystaniem platformy dla osób niepełnosprawnych obsługiwaną przez pracownika ochrony lub wejściem bocznym, bramą otwieraną automatycznie przez pracownika ochrony. Wszystkie budynki połączone są ciągami komunikacyjnymi, w środku budynku znajduje się winda oraz platforma dla osób niepełnosprawnych umożliwiające dostanie się na wszystkie kondygnacje.

  • Drzwi i ściany szklane posiadają poprzeczne listwy.

  • Schody są wyposażone w poręcze, nie są oznaczone kontrastowymi pasami. W budynku znajduje się winda obsługująca wszystkie kondygnacje, nie jest wyposażona w komunikaty głosowe, przyciski nie są oznaczone alfabetem brajla.

  • Toalety ogólnodostępne są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.

  • Nie ma wyznaczonego parkingu dla osób z niepełnosprawnościami. W uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość wjechania samochodem na teren jednostki.

  • W budynku nie ma tyflomap.

  • Pomieszczenia w budynku nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla. W budynku nie stosuje się dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych. Jednostka zapewnia dostęp alternatywny poprzez wsparcie pracownika ochrony.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjnaZarzadze

W Domu Pomocy Społecznej „Opoka” nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego. Nie posiadamy urządzeń ani środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Zapewniamy dostęp alternatywny w postaci wsparcia pracownika jednostki.