DPS OPOKA w Gliwicach

  • Start
  • »
  • Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Dom Pomocy Społecznej OPOKA zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja Dostępności strony internetowej Domu Pomocy Społecznej OPOKA.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:
 

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

 

Niedostępne treści

Kontrast kolorystyczny elementów zamieszczonych na stronie może w niektórych przypadkach nie spełniać wymagań.

 

Niezgodność z załącznikiem

Na stronie znajdują się dostępne pliki o różnych rozszerzeniach. Część z nich pochodzi z instytucji zewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie Deklaracji Dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez: Demetriusz Wenglarczyk, który/a zadeklarował/a zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

 

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Do budynku, pomieszczeń administracyjnych i ogólnodostępnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jolanta Pszczółka — mailowo sekretariat@dpsp.gliwice.eu lub telefonicznie 322322191.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:

Dom Pomocy Społecznej OPOKA,
Jolanta Pszczółka,
Adres: ul. Pszczyńska 100, 44-100 Gliwice,
mail: sekretariat@dpsp.gliwice.eu,
telefon: 322322191.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

 

Pozostałe informacje

Do budynku, pomieszczeń administracyjnych i ogólnodostępnych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Dostępność architektoniczna

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Dla mieszkańców, rodzin mieszkańców oraz kontrahentów i klientów dostępne są dwa wejścia: bezpośrednio od ulicy Pszczyńskiej (główne) – schody z poręczą oraz platforma dla osób niepełnosprawnych obsługiwana przez pracowników ochrony, wejście boczne (brama gospodarcza) – brama otwierana automatycznie przez pracownika ochrony (podgląd monitoringu lub wezwanie dzwonkiem), wejście posiada podjazd dla wózków.
 
Stanowisko pracowników ochrony (punkt informacyjny) znajduje się bezpośrednio przy wejściu głównym. Wszystkie budynki (A, B, C,D) są połączone ciągami komunikacyjnymi dostępnymi dla osób niepełnosprawnych.
 
Dostępność korytarzy, schodów i wind. Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na każdym piętrze w każdym z budynków. W budynkach jest winda oraz platforma dla osób niepełnosprawnych a ciągi korytarzy umożliwiają dostęp do każdego miejsca w budynku.
 
Toalety ogólnodostępne są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
 
Opis dostosowań (pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne). pomiędzy budynkami B i C zastosowano pochylnię, w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub informacji w druku powiększonym, informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest przez wsparcie pracownika ochrony, w budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
 
Dostępność zapewniona jest przez wsparcie pracownika ochrony lub pracownika socjalnego (pokój przy wejściu głównym do budynku).
Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
 
Dostępność jest zapewniona poprzez możliwość wjazdu samochodem na teren posesji bramą gospodarczą (dzwonek przy bramie, telefoniczne ustalenie – 322322191, e-mail: sekretariat@dpsp.gliwice.eu).
 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Domu Pomocy Społecznej „Opoka” nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.